Stor solglasögonförsäljning - spara upp till 40% på trendiga solglasögon

Trustpilot 4.6/5.0

Logga in

Att handla hos oss är enkelt

Har du några frågor om din beställning på Lentiamo? Här hittar du en detaljerad lista med svar på dina frågor. Om du inte hittar svaret hjälper vi gärna. Du kan kontakta oss via e-post (info@lentiamo.se), telefon (020 78 76 41) eller Facebook (https://www.facebook.com/Lentiamo.se/).

Beställning på Lentiamo

Hur beställer jag? Beställningspro­cessen steg efter steg
  1. Välj ditt linsmärke, din linsvätska eller dina favorit solglasögon.
  2. Välj parametrarna för dina linser som beskrivs i receptet.
  3. Lägg till i kundvagnen och betala för beställningen.
Behöver jag ett konto för att beställa något?

När du gör en beställning för första gången skapas ett konto åt dig. Detta gör det lättare för dig att göra en beställning nästa gång!

En artikel / min styrka finns ej i lager! Vad nu? Oroa dig inte. Du kan fortfarande göra din beställning. Vi kommer att informera dig om det datum vi förväntar oss att ta emot produkterna från tillverkaren. Vi skickar den så snart hela din beställning finns i lager, eller så kan vi dela beställningen åt dig utan extra fraktkostnad.
Inkluderar alla priser moms?

Ja, alla priser inkluderar moms.

Har jag en garanti på mina köp?

Alla våra produkter har laglig garanti enligt gällande lagar. Juridisk garanti innebär att produkten är eller måste vara vad konsumenten rimligen kan förvänta sig av den. För vissa produkter finns det en extra kvalitetsgaranti. Detta gäller om produkternas livslängd anges på förpackningen, i instruktionerna som åtföljer produkten eller reklam i enlighet med andra lagbestämmelser. I detta fall kommer vi att se till att produkten är lämplig för normal användning eller behåller sina vanliga egenskaper under en viss tid.

Hur avbryter eller ändrar jag min beställning?

Du kan avbryta eller ändra din beställning när som helst innan vi skickar den iväg. Vänligen kontakta oss på info@lentiamo.se eller ringa oss med din förfrågan och vi hjälper dig gärna. Observera att vi skickar alla beställningar kl 13.00, så begäran måste skickas före den tiden.

Kan jag beställa linser endast för ett öga? Ja, du kan beställa linser endast för ett öga. Du kan välja 0 askar för ett öga när du fyller i parametrarna och fyller i detaljerna för ditt andra öga. På detta sätt beställer du bara linser för höger eller vänster öga.
Behöver jag berätta för min optiker att jag beställer mina linser online?

Nej, det behöver du inte göra.

Vilken information behöver jag fylla i?

Informationen du behöver fylla i finns på receptet. Beroende på vilken typ av lins du behöver, måste du ange rätt information. Du kan hitta mer information om recept och information om det på denna sida.

Hur använder jag en rabattkod?

I kundvagnen kan du välja “Lös in kupong” och ange den rabattkod du har. Klicka på “Kontrollera” så kommer systemet att lägga till giltiga rabatter.

Har du grupprabatter?

I samråd kan vi erbjuda dig en rabatt med en grupp på minst 10 personer.

Betalning

Vilka betalningsmetoder kan jag välja mellan?

På Lentiamo kan du betala för din order på ett säkert sätt med ett kredit- eller betalkort eller via PayPal. Vänligen, hitta allt Information om betalningen på denna sida.

Kan jag återgå till tidigare steg under betalningen eller ska jag spara dem för att slutföra beställningen senare?

Under steg 1, 2 och 3 av beställningspro­cessen, du kan fortfarande återgå till föregående steg. Om du klickar på “Bekräfta beställning” i steg 3 placeras din beställning och du kan inte återvända. Beställningen måste betalas nu. Kontakta oss om du vill gå tillbaka och ändra något.

När och hur får jag min faktura?

Vi respekterar miljön och arbetar så hållbart som möjligt. För att minska pappersavfall skickar vi fakturor digitalt.

  1. PDF i bekräftelse
  2. Kund avdelning

3.Vill du ha en tryckt faktura? Skriv ut PDF eller markera kryssrutan när du beställer.

Kan jag få en faktura i mitt företags namn?

Ja, du kan ange ditt företagsnamn på fakturan medan du anger dina personuppgifter när du beställer.

Kan jag registrera kostnaderna hos sjukförsäkrin­gsbolaget?

Vissa sjukförsäkringar (delvis) återbetalar kostnad för kontaktlinser. Du kan skicka fakturan till ditt sjukförsäkrin­gsbolag för att redovisa kostnaderna.

Hur garanteras min betalning?

Du kommer att omdirigeras till 3D Secure Gateway. Betalningsinfor­mation behandlas direkt av gateway-applikationen och dataöverföring från din dator säkras med en krypterad algoritm.

Transport och leverans

Måste jag betala för frakt?

Om din beställning överstiger 700 SEK, Postnord leverans med en vikt under 2000g är gratis! Du kan hitta mer information om leveransmetoder och kostnader på denna sida.

Hur lång tid tar det innan min beställning skickas eller tas emot?

Vi skickar alla varor kl. 13.00, så se till att beställningen är klar innan den tiden.Om kuriren är Postnord är leveranstiden normalt 2–3 arbetsdagar efter utsändningsdagen. Vänligen, hitta alla information om leveransmetoder och tid på denna sida.

Hur kan jag spåra mitt paket

Du kan spåra dina packet i din beställning i ditt kund avdelning (Packet no.)

Jag har inte fått min beställning, vad kan jag göra?
  1. Kontrollera ditt paketnummer / spårningskod i din kund avdelning
  2. Om det står att det levererades, fråga dina grannar och kolla din brevlåda.
  3. Om du inte hittar paketet kan du kontakta kuriren för att se om de kan hjälpa dig att hitta det.
  4. Kan du fortfarande inte hitta din beställning? Kontakta vår kundtjänst. Vi hjälper dig gärna.

Returer och återbetalning

Hur kan jag returnera min beställning?

Du kan returnera alla produkter du beställde från oss inom fjorton (14) arbetsdagar efter att du fått din orderbekräftelse. Om inte produkten är felaktig kan vi bara ta emot kontaktlinser, lösningar, ögondroppar och tillbehör i sitt ursprungliga paket, oskadade. Läs mer om vår procedur av returpolicy.

Hur länge har jag på mig att returnera en artikel?

Alla returer måste skickas inom fjorton (14) dagar efter mottagande av din beställning. Alternativt kan du ringa vårt kundtjänstteam på 020 78 76 41 och låt oss veta om din retur via telefon. Eller så kan du skicka ett e-postmeddelande till oss på info@lentiamo.se.

Är returen gratis?

Returen kan vara gratis. Om du önskar göra en retur, snälla kontakta vår kundtjänst först. Vi kommer att ge dig en gratis returetikett om vi gjorde ett fel. Det vill säga om vi har t.ex. skickat felaktiga styrkor eller om du har upphittat tillverkningsfel på linser. Skicka inte order tillbaka utan den medföljande etiketten, det är det enda sättet att spåra returen och se till att den kommer till vårt Stockhoms kontor. Om du är osäker, kontakta vårt kundtjänsteam, så hjälper vi dig gärna.

Vad kan jag göra om jag har en felaktig eller skadad vara?

Om ditt paket innehåller felaktiga eller skadade varor och du vill byta ut dem, meddela oss. Skicka ett e-postmeddelande till info@lentiamo.se så fixar vi resten. Det är vi vem som står för returfrakten i detta fall. Vi kommer att ge dig en gratis returetikett om vi gjorde ett fel.

Mitt linsrecept har ändrats, kan jag byta mina gamla linser?

Om du köpte kontaktlinser från Lentiamo.se förra året som inte längre är lämpliga på grund av förändring av ditt recept, kan du returnera dem till oss i utbyte mot kontakter som matchar ditt nya recept. Ta reda på om du är berättigad till vår 365-dagars garanti.

När och hur får jag tillbaka pengarna efter en retur?

Om din begäran följer riktlinjerna kommer vi att återbetala värdet på ditt bankkonto inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning i vårt lager. Som standard återbetalar vi det med den betalningsmetod som den betalades med. Alternativt kan du välja att få ditt Lentiamo-konto krediterat med motsvarande belopp.

Är det möjligt att byta och returnera objektet omedelbart?

Beroende på fallet, det är möjligt. För vissa returer måste vårt lager kontrollera om produkterna är felaktiga eller inte, för att kontrollera om du uppfyller returpolicy. I så fall kan det ta lite längre tid innan vi kan skicka en ny produkt till dig.

Vad ska jag göra om jag har ett klagomål om en produkt?

Om du har ett klagomål om våra produkter eller vår tjänst kan du kontakta oss via contact form.Du kommer att få ett substantiellt svar från oss efter att vi fått ditt klagomål.

Om du inte håller med om lösningen eller om vi inte hittar lösningen tillsammans kan du lämna in ditt klagomål till skiljenämnden via den europeiska ODR-plattformen. Europeiska kommissionen tillhandahåller en gratis åtkomstplattform för att lösa online-konflikter mellan kunden och oss, utan att behöva gå till domstol, genom en tredje part, det så kallade Tvistlösningsor­ganet, som fungerar som en mellanhand mellan de två. Du kan få mer information på online tvistlösning webbplats.Du kan fylla i vårt formulär här.

Kontaktlinser

Kan jag prova nya linser?

Ja, du kan byta till nya linser om du vill. För vissa produkter indikerar beskrivningen att det är möjligt att byta till andra linser. Vänligen observera dock att kontaktlinser inte bara finns i olika storlekar, utan också i olika material beroende på tillverkaren. Vi rekommenderar dig därför att diskutera kort med din optiker om du kan ändra till önskade linser.

Som ni redan vet måste linsernas storlek matcha dina ögon ordentligt för att förbättra din syn. Kontrollera denna jämförelsetabell för baskurva & diameter specifikationer där du kan jämföra skillnader i diameter, baskurva och andra parametrar för olika kontakter. Om du vill ändra typen av linser eller märke du bär, är din optiker den perfekta rådgivaren. Men vårt kundserviceteam kommer gärna att ge dig information om kontaktlinser och hur du använder dem.

Varför är dina linser billigare än de från optikern?

Vi har nära kontakt med tillverkare och köper kontaktlinser i stora mängder. Därför kan vi erbjuda våra linser till lägre priser än optiker. Vill du ta reda på den billigare versionen av din optikerlinser? Ta en titt på denna sida på de privata märkena med kontaktlinser!

Kan jag sova med linserna i?

Det beror på vilken typ av kontaktlinser du bär och vad din optiker har sagt till dig, men i allmänhet rekommenderas det inte att sova med dina kontaktlinser i. Vill du veta varför? Du kan hitta allt information i den här artikeln om att sova med kontaktlinser.

Vilken vätska kan jag använda för att rengöra linserna?

Den enda vätskan du bör använda för att rengöra och desinficera dina kontaktlinser är linsvätskan. Rengör eller skölj aldrig dina kontaktlinser med kranvatten, kokt vatten eller annan vätska. Vänligen observera att varje lösning har några olika egenskaper och funktioner. Den viktigaste frågan är: Vad fungerar bäst för dina ögon? Be alltid din optiker om råd, ta en titt på vårkontaktlinser guide och kolla vad vi säljer som packet linser.

Recept

Behöver jag recept?

Om du vill köpa kontaktlinser på Lentiamo kan du få linser utan recept Eftersom kontaktlinser är medicinska produkter som om du köper felaktigt, allvarligt kan skada dina ögon, bör du bara köpa dem efter läkarhjälp. Du kan få ett recept för kontaktlinser hos en optiker.

Hur läser jag mitt recept?

Informationen du behöver fylla i för att köpa linser finns i ditt recept. Receptet är framställt speciellt för dina ögon. Därför måste du följa parametrarna som anges i ditt recept.DU kan hitta mer information om recept och detaljer på denna sida.

Hur ofta ska jag testa mina ögon?

Vi rekommenderar att du gör ett ögonprov var 6 till 12 månader för att se till att parametrarna fortfarande är giltiga. På så sätt kan du vara helt säker på att de kontaktlinser du köper kommer att passa perfekt. Justeringar är mycket viktiga med tanke på att synen kan förändras flera gånger under en livstid, så se till att kontrollera dina ögon regelbundet.

Is my prescription for contact lenses the same as my prescription for my glasses?

Nej, ditt recept är inte detsamma. Om du bär glasögon men vill prova kontaktlinser, gå till din optiker för att få ett recept på linser. På ett linsrecept hittar du specifikationer som anges separat för varje öga, eftersom de kan ha olika behov. Efter att ha fått ditt recept kan du börja beställa dina linser här.

Mitt Lentiamo konto

Hur kan jag skapa ett (gratis) konto?

Ett konto skapas åt dig när du gör en beställning för första gången. Vi gör det åt dig och det är gratis. På det sättet kan du njuta av alla de fördelar vi erbjuder!

Hur fungerar bonusprogrammet?

Alla vill ha tillbehör för att göra bärande kontaktlinser enklare och bekvämare. För att tacka dig för din lojalitet erbjuder vi bonuspoäng till konsumenterna vid varje köp, som kan lösas in på dessa användbara bonusprodukter.

Du kan lösa in dina poäng under din första beställning. Du behöver inte vänta på nästa. Och om du inte använder alla dina bonuspoäng på en gång är det bra! Bonuspoäng lagras på ditt konto och du kan lösa in dem nästa gång. Bonuspoängen gäller i ett år. Bonusordningen är endast för konsumenter.

Hur kan jag tjäna bonuspoäng?
  1. För varje 4 SEK du spenderar hos oss får du 1 bonuspoäng. Varje produkt är markerad med antalet bonuspoäng du får efter köp. Detta gäller inte solglasögon.
  2. Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få 50 bonuspoäng.
  3. Tagga oss på Facebook eller Instagram (@lentiamo), använd hashtaggen #Lentiamo och visa oss de produkter du köpte. Tjäna 50 bonuspoäng!

Genom att tagga oss i ett inlägg ger du oss rätten att publicera / dela ditt inlägg med att ge dig kredit. 4. Gör din inloggning enklare och länka den till din Facebook-sida och få 75 bonuspoäng! Har du redan taggat oss i ett inlägg? Låt oss veta det genom att skriva ett meddelande till oss!

Jag har glömt mitt lösenord

Oroa dig inte, det kan hända de bästa av oss! Vi lagrar ditt lösenord i en kodad form av säkerhetsskäl. Därför kan vi inte skicka det igen om du har glömt det. Vi skickar ett nytt lösenord till din e-postadress, som du kan ändra när du loggat in på ditt Lentiamo-konto. Du kan begär ett nytt lösenord här.

Kan jag ändra mina egna data?

Du kan ändra din e-postadress och telefonnummer här i din klientsektion. Var försiktig när du ändrar din e-postadress. Det är din inloggning till klientsektionen. I ditt klientsektion kan du också ändra ditt lösenord om du vill göra det, samt du kan ändra din leveransadress medan du gör en beställning.

Hur kan jag ta bort mitt konto?

Naturligtvis skulle vi vara ledsna om du ville ta bort ditt konto på Lentiamo.Om du vill göra det kan du ringa oss eller skicka e-post till förfrågan till info@lentiamo.se. Vi skulle vilja höra anledningen till att om du vill dela det med oss. Vi vill alltid förbättra vår service.

Lagras min kreditkortsin­formation säkert?

Dina kreditkortsup­pgifter lagras i krypterad form. Vi uppfyller helt GDPR och lagrar inte någon känslig information. Därför är det säkert att lagra din kreditkortsin­formation när du gör en beställning. Detta gör beställningen mycket lättare och snabbare nästa gång!

Hur upprepar jag en beställning? Att upprepa en beställning har aldrig varit lättare! Du hittar knappen “Upprepa beställning” på vår hemsida, men också på din klientsektion. Hitta beställningen med de produkter du vill upprepa och klicka på knappen!
49/5000 Hur ställer jag in en påminnelse om att göra en upprepningsorder?

Vi har en trevlig funktion som kommer att befria dig från dina bekymmer lite. I din klientsektion eller på linsvaktaren, du kan ställa in ett datum. Vår linspåminnelse påminner dig om att köpa kontaktlinser via e-post.

Kan jag prenumerera eller avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet?

Såklart du kan! Du kanprenumerera på vårt nyhetsbrev här. Vi kommer att uppdatera dig regelbundet om våra specialerbjudanden, rabatter och nya produkter. Om du vill avsluta prenumerationen kan du hitta en länk i varje nyhetsbrev. Låt oss veta innan du avbokar vad du inte gillar och vad vi borde förbättra. Vi kommer att överväga och hantera alla kommentarer eftersom vi vill fortsätta förbättra vår tjänst.