Missa inte vår sommarsolglasögonsäljning - spara upp till 40% på trendiga solglasögon

Trustpilot 4.6/5.0

Logga in

Leveransmetoder

Leverans till Sverige

Kära Lentiamo-kund,
på grund av den nuvarande situationen med Covid-19 vill vi informera dig om att regeringen försenar screeningspaket för luftfartssäkerhet. Detta kan orsaka förseningar. Om du behöver veta mer information om ditt paket, använd spårningsnumret som vi skickade till dig eller kontakta oss på info@lentiamo.se. Tack för ditt tålamod.

Dessutom, beställningar som placeras före 13:30 skickas samma dag. Beställningar som placeras efter 13:30 skickas nästa arbetsdag. 

Leveransmetod Pris Leveranstid
PostNord hemleverans 39 kr, fri frakt vid beställningar över 700 kr, under 2000g 2 – 3 arbetsdagar
GLS postombud leverans 59 kr, över 2000g 5 arbetsdagar

POSTNORD
Vi levererar varorna hem till dig som ett varubrev med PostNord, så länge din order inte väger mer än 2000g. Om varorna väger mer än 2000g då levererar vi med GLS automatiskt (se nedan). Hemleverans med Postnord innebär att om paketet får plats, läggs det i brevlådan, annars levereras det till ett utlämningsställe och aviseras av Postnord. Paket ligger på utlämningsstället under 14 dagar och om icke upphämtad då returneras det tillbaka till vårt huvudlager i Tjeckien. Leveranstiden är vanligen 2–3 arbetsdagar sedan avsändningen Till de nordligaste delarna av Sverige kan leveransen förväntas ta ytterligare en dag. I Sverige erbjuder vi fri frakt vid beställningar med en vikt under 2000g över 700kr med PostNord.

GLS
Om varorna väger mer än 2000g då levererar vi med GLS automatiskt för 59 kr. Fri frakt gäller inte GLS. Leveranstiden är nuförtiden 5 arbetsdagar sedan avsändningen. Postombud leverans med GLS innebär att paket kommer direkt till ditt närmaste postombud och aviseras av GLS. Vi rekommenderar att spåra paket via länken vi skickar i orderbekräftelse.

Produkter som vi har på lager skickas senast inom 24 timmar närmaste arbetsdag. Under beställningen och i orderbekräftelsen får du information om produkterna finns på lager. Produkter som inte finns på lager anländer vanligtvis inom 3–7 arbetsdagar till vårt lager och du får i orderbekräftelsen information om när vi får in dem. Samma dag som vi får in dem, skickar vi dem till dig. Skulle vi inte kunna ge ett exakt datum i orderbekräftelsen får du inom kort ett nytt mejl med det beräknade datumet för när vi får in produkterna och kan skicka beställningen till dig. Efter att vi gett dig ett datum för när vi får in produkterna och kan skicka dem till dig, kan ibland externa leverantörer ändra leveransdatumet på grund av olika omständigheter och du kommer i sådant fall att få ett nytt automatiskt mejl med information om det nya leveransdatumet. I detta fall har du också rättigheten att annullera beställningen.

Skulle vi av någon anledning inte kunna skicka beställningar, kommer det samma dag att finnas information om detta på hemsidan samt information om när aktuella beställningarna kommer att skickas. Du har då som kund möjlighet att annullera beställningen.

Beställningar skickas så snart som hela ordern är redo att skickas. Din order skickas från vårt centrala lager i Tjeckien.

LEVERANS AV GLASÖGON
Vi kan vanligtvis leverera varor som inte finns i lager inom en vecka. Vi levererar vanligtvis receptbelagda glasögon som beställs inom 14 dagar. Om leveransen är försenad i exceptionella fall kommer vi att kontakta dig.

OBS!
Vi ansvarar inte för eventuella förseningar orsakade av Posten, GLS eller leverantörer.