Missa inte vår sommarsolglasögonsäljning - spara upp till 40% på trendiga solglasögon

Trustpilot 4.6/5.0

Logga in

Vår 365-dagars garanti

Har din förskrivning ändrats? I så fall behöver du inte kasta dina gamla kontaktlinser. Om du under det senaste året har köpt linser från oss som inte längre passar, skicka tillbaka dem så ersätter vi dem med linser som matchar din nya förskrivning. Du betalar för frakten av de nya linserna/solglasögon, samt eventuell mellanskillnad om de nya linserna/solglas­gögon är en annan typ, i övrigt utan några extra kostnader!

Hur går man till väga med vår 365-dagars garanti?

  • Du måste ha köpt linserna från oss inom de senaste 365 dagarna.
  • Endast oöppnade förpackningar med linser kan bytas.
  • Linserna som du skickar tillbaka måste fortfarande finnas i vårt sortiment.
  • Frakt och förpackning är ditt ansvar.

Vi återbetalar ingen eventuell mellanskillnad mellan de linser du skickar tillbaka och de nya du önskar. Skulle de nya linserna kosta mindre än dem du skickar tillbaka, kommer denna mellanskillnad läggas in som en kredit på din profil hos oss och kan utnyttjas vid framtida köp.

Vad behöver jag göra om jag vill skicka tillbaka linserna?

  1. Skicka ett mejl till ordrar@lentiamo.se och informera oss om linserna du vill skicka tillbaka. Glöm inte att bifoga ditt ursprungliga ordernummer och parametrar du önskar på dina nya linser. Eller, ännu enklare – fyll i reklamation­sformuläret i länken nedan för att uppge all information för bytet i enlighet med 365-dagars garantin.
  2. Vi kommer att svara så snart vi kan för att bekräfta returen.
  3. Lägg linsförpackningen som du skickar tillbaka i ett vadderat kuvert eller annan skyddande förpackning, och märk paketet med ditt namn och ursprungligt ordernummer. Skicka det till:
    • Maternia, s.r.o.  
    • Stockholm, Beskow
    • Engelbrektsgatan 9–11  
    • 114 32 Stockholm

Spara gärna kvittot eller ett foto av det frankerade kuvertet eller kartongen, som bevis på din retur, men skicka inte med rekommenderat brev eller postpaket, eftersom företaget som hanterar vår returpost inte har möjlighet att hämta ut paket som kommer till ett ombud.

  1. Koppla av och vänta på att dina nya linser kommer inom några dagar!

Formulär för byten, reklamationer och ångerrätt:

Enklast sättet att be om ett byte i enlighet med 365-dagars garantin: Fyll i informationen i reklamation­sformuläret nedan: Fyll i reklamation­sformulär

Du kanske är intresserad av