Logga in

Använder du kontaktlinser regelbundet? Skaffa linsabonnemang från Lentiamo så slipper du hålla koll på när det är dags för nästa beställning.

Du väljer själv hur ofta du vill ha linserna levererade och du behöver inte oroa dig för att stå utan linser. Att prenumerera på linser är både smidigt och enkelt där du dessutom sparar tid. Förenkla livet precis som många andra Lentiamo vänner redan gör och testa linsabonnemang!

Spara pengar med linsabonnemang

Inte nog med att du sparar tid och inte längre behöver oroa dig för beställa kontaktlinser, du behöver inte betala full fraktkostnad. Om du använder kontaktlinser varje dag kan du spara upp till 3 % per år.

Enkelt och bekvämt och aldrig slut på kontaktlinser

Dina kontaktlinser finns alltid i lager och vi skickar dem på det datum du har valt, så att du får dem precis när du behöver dem.

Full flexibilitet

Du kan alltid ändra, pausa eller avbeställa ett leveransdatum. Vi meddelar dig tre dagar före leverans via SMS och e-post. Du kan när som helst skjuta upp eller avbeställa din leverans.

Du kan enkelt ändra din beställning

Även om du har ställt in regelbundna leveranser av dina kontaktlinser kan du ändra innehållet i beställningen, lägga till andra produkter och lägga till bonusprodukter eller gåvor. Du kan även ändra din leveransadress om det skulle behövas.

Så startar du ett linsabonnemang

För dig som redan är kund

Är du redan kund hos oss är du redan halvvägs! Allt du behöver göra är att logga in och gå till din "Kundsektion" och välja att starta ett linsabonnemang baserat på din tidigare beställning.

Kom igång

För nya kunder

Är det första gången du beställer från Lentiamo behöver du inte oroa dig. Du kan enkelt starta ett linsabonnemang genom att lägga till dina kontaktlinser samt leveransintervall.

  1. Lägg de produkter i kassan som du vill prenumerera på i varukorgen. För eventuellt övriga produkter som du vill få endast med din nuvarande beställning, kryssa i rutan "Engångsbeställning".

  2. Gå till kassan och välj att skapa ett abonnemang av din order under varukorgen. Här kan du även välja hur ofta du vill få leverans.

  3. Välj betalmetod

  4. Då var det klart! Från och med nu kommer vi alltid att informera dig tre dagar före din leverans.

Vanliga frågor om linsabonnemanget

Kan jag ändra leveransdatumet om jag inte kommer att vara hemma?

Självklart! Du kan ändra leveransdatum (eller leveransadress) i din kundsektion. Vi skickar alltid ett meddelande till dig tre dagar före det förväntade leveransdatumet, så att du har tillräckligt med tid för att ändra eller avbeställa din leverans.

När sker betalningen?

Det beror på vilken betalningsmetod du har valt. Har du valt att lagra dina kortuppgifter kommer ditt konto att debiteras automatiskt när vi skickar din beställning. I övriga fall skickar vi en betalningsförfrågan tre dagar före beräknad leverans.

Kan jag avsluta mitt abonnemang?

Ja, du avsluta prenumerationen på via din kundsektion. Om datumet för nästa leverans inte passar kan du ändra datum. Du kan dessutom ändra leveransadress om det skulle behövas.

Jag har toriska linser. Ofta finns det inte i lager och jag måste vänta på att få dem. Kan jag räkna med att linserna kommer fram på det förväntade datumet som är valt?

Ja, när du prenumererar på dina linser kan du glömma väntetider och räkna med att dina kontaktlinser kommer fram i tid. Produkter med längre leveranstider (tex toriska linser eller specialanpassade linser) beställs av oss i god tid, direkt från tillverkaren.

Om jag flyttar eller åker på semester, är det då möjligt att ändra leveransadress?

Du kan alltid ändra din leveransadress via din kundsektion. Du kan välja att ändra leveransadressen för en specifik beställning eller permanent. Linsabonnemang är anpassat för att göra ditt liv enklare så att du aldrig behöver oroa dig för dina linser igen.

Kan jag beställa linsvätska, välja en gåva eller lägga till en bonusprodukt?

Självklart! Du kommer att kunna lägga till produkter i din vanliga leverans, inklusive bonusprodukter.