TRUSTPILOT 9.1/10.00

Logga in

Köpvillkor

Tack för att du handlar hos Lentiamo.se (“Hemsidan”). Lentiamo.se är en ledande e-shop och informationssida för kontaktlinser och relaterade produkter. Sidan är utformad för att erbjuda bekväm, privat och informationsrik shopping, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

Genom att använda sidan samstämmer du med de villkor som uppges här. Vi kan ändra sidan, dessa villkor eller de prinicper och villkor som styr användandet av denna websida närsomhelst. Vi rekommenderar att titta igenom dessa villkor regelbundet för att få reda på uppdateringar eller ändringar. Ditt fortsatta användande av sidan innebär att du accepterar dessa ändringar. Detta kontrakt är personligt och kan inte överlämnas till tredje part. Lentiamo.se är en del av Maternia s. r. o. vars registrerade företagsadress är:

Videnska 12,
Nova Bystrice,
378 33 Czech Republic.

Lentiamo.se ägs och styrs av Maternia s.r.o, som är ett tjeckiskt företag. Genom att köpa varor på denna webbsida är du också kund hos Maternia s.r.o.

Krav på giltigt recept

För att köpa kontaktlinser krävs en synundersökning hos en legitimerad kontaktlinsoptiker. Vid undersökningen får du ett recept som passar just dina ögon och ditt synfel. Optikern utgår då från receptet för att rekommendera vilka linser som passar dina ögon och vanor. Enligt socialstyrelsen måste man kunna visa upp ett giltigt recept vid köp av kontaktlinser, receptet är giltigt i 1 år. Genom att beställa kontaktlinser hos oss så bekräftar du också att du innehar ett giltigt recept.

Återgivning av färgade linser på hemsidan

Vi har ansträngt oss för att visa färgerna på färgade linser så verklighetstroget som möjligt. Vi kan dock inte garantera att din datorskärm visar helt korrekta färger. Kom också ihåg att färgade linser kommer att se olika ut beroende på din egen ögonfärg. Skulle du ändå inte vara nöjd med produktbeskriv­ningen återstår att lämna tillbaka varan i oanvänt skick.

Försäljning till minderåriga

Genom att godkänna villkoren medger köparen att denne är myndig och alltså minst 18 år. Om köparen beställer linser till en person under 18 år, ska beställningen gälla en minderårig som är minst 15 år gammal och enligt förskrivet linsrecept. Om vi misstänker att köparen är minderårig förbehåller vi oss rätten att säga upp avtalet.

Skydd av personlig data

Vi samlar endast in information som är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra förpliktelser mot dig, och sparar personliga uppgifter i enlighet med Dataskyddsförod­ningen (GDPR). Du kan läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter och uppgifter vi sparar om dina linser.

Vi vill uppmärksamma dig på att du enligt Dataskyddsföror­dningen har följande rättigheter, du har rätt:

– Att få information om vilka kategorier av personuppgifter som vi behandlar om dig samt be om en kopia av dessa,
- Att få information om den personuppgiftsbe­handling vi utför,
- Att få tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig och begära rättelse av uppgifterna,
- Att begära att dina personuppgifter raderas,
- Kontakta oss, aktuell tillsynsmyndighet eller domstol om du upplever att vi inte efterlever personuppgiftslag­stiftningen.


Betalning och betalningsmetoder

När du slutför en beställning hos oss accepterar du betalningsansvar för den genomförda beställningen. Betalningen kan göras med ett kredit- eller debitkort, genom PayPal eller genom Klarna, genom vilka du antingen kan betala med kort (kredit- eller debitkort), direktöverföring via internetbank eller med faktura.

Väljer du att betala med kredit- eller debitkort vidarebefordras du till 3D Secure gateway. Vi har SSL-certifikat och uppfyller kraven för Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Uppgifterna som överförs sker genom kryptering.

Väljer du att betala genom Klarna, gäller Klarnas villkor för betalningen, vilka du i sin fullhet hittar här: Klarnas villkor Nedan följer ett utdrag ur dessa: Klarna Checkout uppvisar de betalningsalter­nativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalter­nativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalter­nativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalter­nativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalter­nativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Vänligen notera att vid köp i fysisk butik med Klarna är det ditt ansvar att säkerställa att du får med dig dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer i dessa fall inte att omfattas av Klarnas köparskydd.

Vid betalning genom Klarna rekommenderas att uppge folkbokföringsa­dressen som leveransadress för att vara säker på att Klarna kommer att acceptera köpet, samt även folkbokföringsa­dressen som fakturaadress för att vara säker på att Klarna bistår om paketet skulle försvinna under leveransen.

Orderbekräftelse

Efter att genomförd beställning är betald, alternativt att faktura via Klarna framgångsrikt kunnat väljas som betalningsmetod för din order, skickas automatiskt en orderbekräftelse till den mejladress som uppgetts vid beställningen. I orderbekräftelsen finns också dessa köpvillor bifogade.

Leverans

Leveranser till Sverige:

Vi levererar varorna hem till dig som ett varubrev med PostNord, så länge din order inte väger mer än 2000g, vilket är en prisvärd leverans som vanligen tar 2–3 arbetsdagar. Till de nordligaste delarna av Sverige kan leveransen dock förväntas ta ytterligare en dag. Om paketet får plats läggs det i brevlådan, annars levereras det till ett utlämningsställe och aviseras av Postnord. För leveranser som väger mer än 2 kg använder vi oss av logistikföretaget GLS. Det är också en prisvärd leverans med en genomsnittlig leveranstid på 4 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor.

Produkter som vi har på lager skickas senast inom 24 timmar närmaste arbetsdag. Under beställningen och i orderbekräftelsen får du information om produkterna finns på lager. Produkter som inte finns på lager anländer vanligtvis inom 3–7 arbetsdagar till vårt lager. Om produkterna som du beställt inte finns på lager får du i orderbekräftelsen information om när vi får in dem, vilket är samma dag som vi skickar dem till dig. Skulle vi inte kunna ge ett exakt datum i orderbekräftelsen får du inom kort ett nytt mejl med det beräknade datumet för när vi får in produkterna och kan skicka beställningen till dig. Efter att vi gett dig ett datum för när vi får in produkterna och kan skicka dem till dig, kan ibland externa leverantörer ändra leveransdatumet på grund av olika omständigheter och du kommer i sådant fall att få ett nytt automatiskt mejl med information om det nya leveransdatumet. Du har rätt att få den produkt du beställt, men i detta fall, när en extern leverantör meddelat en försening, har du också rättigheten att annullera beställningen.

Skulle vi av någon anledning inte kunna skicka beställningar en specifik dag, kommer det samma dag att finnas information om detta på hemsidan samt information om när aktuella beställningarna kommer att skickas. Du har då som kund möjlighet att annullera beställningen.

Våra paket spåras alltid. Du kommer att få spårningsnumret i ett mejl då ditt paket skickas iväg med information om leveransen och det uppskattade leveransdatumet.

I Sverige erbjuder vi fri frakt vid beställningar över 700kr. Vid beställningar under 700 kr är fraktavgiften 39 kr.

Beställningar skickas så snart som hela ordern är redo att skickas, vi sänder dem från vårt centrala lager i Tjeckien. Vi skickar tyvärr inte produkterna separat, utan skickar allt när det kommit in på vårt lager, med utrymme för vissa undantag.

Bipacksedel

Tillhörande bipacksedlar bifogas produkten (i fysisk form) i de flesta fall på svenska, och i undantagsfall på engelska. Önskar du som kund hjälp med att förstå en bipacksedel på engelska är vår kundsupport behjälplig med översättning av denna.

Vid leveransproblem

Om skickad beställning inte levereras inom förväntad leveranstid (2–3 arbetsdagar för Postnord, och cirka 4 arbetsdagar för GLS), och leveransföretaget inte meddelat om någon försening eller orsak till detta, skickar vi ett dokument kallat Affidavit, när du som kund meddelat att du inte fått din beställning. Dokumentet är en bekräftelse på ej mottagen beställning som vi ber att få en underskrift på och mejlad tillbaka till oss. Vi skickar detta dokument i form av en pdf-fil via mejl, så för att kunna skriva under dokumentet för hand behöver du som kund ha tillgång till en skrivare om detta skulle ske. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du också att du själv kan ordna med att skriva ut detta dokument om det skulle behövas. När vi fått tillbaka det underskrivna dokumentet per mejl skickar vi ett nytt paket. Skulle i slutändan två paket komma fram är du som kund ansvarig att kontakta oss för att få en retursedel tillskickad per mejl, och som du ansvarar för att själv kunna skriva ut, så att du gratis kan återsända ett av paketen.

Ångerrätt

Ångrar du ditt köp, har du rätt, i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59), att inom 14 dagar kontakta vår kundservice för att ångra ditt köp. Kontakta vår kundservice på info@lentiamo.se eller fyll i vårt interaktiva formulär för byten, reklamationer och returer som du hittar här: https://www.lentiamo.se/…mular/1.html. Du kan också använda dig av Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här: https://www.konsumentverket.se/…t_150817.pdf. Därefter har du 14 dagar på dig att returnera dessa produkter. Ångerrätten gäller inte öppnade linsförpackningar eller andra öppnade produkter. Vid utnyttjande av ångerrätten måste produkterna du skickar tillbaka vara i gott, ursprungligt skick. Du som kund är ansvarig för de ångrade produkterna och leveransen av dessa tillbaka till oss fram till det att vi har tagit emot dem, vilket innebär att du som kund är ansvarig för fraktkostnad samt paketering så att produkterna inte skadas under leveransen. Vid utnyttjande av ångerrätten avseende en hel order har kunden skyldighet att returnera samtliga levererade produkter, inklusive gåvor och bonusprodukter som levererats gratis eller till reducerat pris. I det fall kunden inte returnerar samtliga levererade varor, det vill säga inte returnerar beställningens tillhörande bonusprodukter och gåvor, återbetalar vi endast summan som produkterna kostat oss vid köpet från tillverkaren. Är de returnerade produkterna skadade på något sätt, och inte i gott, ursprungligt skick, förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminsknin­gsavdrag. När vi fått tillbaka produkterna återbetalar vi dig, alternativt tar bort eller justerar obetald faktura i enlighet med det ångrade köpet och returnerade produkter. Ångras och returneras hela köpet, betalar vi tillbaka hela summan för beställningen, inklusive moms och fraktavgift. Ångras och returneras bara en del av beställningen, återbetalar vi inte fraktavgiften för beställningen. Vi återbetalar med samma betalningsmetod som användes vid köpet hos oss, och genomför återbetalningen så snart som möjligt, dock inom 14 dagar efter det att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Vad gäller ångerrätt avseende solglasögon, se nedan.

Byte av produkt

Vad gör man med ett oöppnat paket av kontaktlinser?
Vill du byta en oöppnad och oskadd förpackning med linser, kontakta vår kundservice på info@lentiamo.se eller fyll i vårt interaktiva formulär för byten, reklamationer och returer som du hittar här: https://www.lentiamo.se/…mular/1.html. Om du vill byta linserna för att din förskrivning har ändrats så kan du utnyttja vår 365 dagars ersättningsga­ranti. Förutom att förpackningen du vill byta måste vara oöppnad och oskadd, måste också linserna som du vill byta vara köpta från oss de senaste 365 dagarna och fortfarande finnas i vårt sortiment. Efter att vi bekräftat bytet, skicka tillbaka linserna så snart du kan i ett vadderat kuvert märkt med ditt namn och ditt ordernummer. Du som kund är ansvarig för återleveransen av produkterna du önskar byta, det vill säga för fraktkostnad samt paketering som innebär att produkterna inte kan skadas under leveransen. För de nya linserna betalar du endast eventuell mellanskillnad, samt portot på 39 kr. Vi återbetalar inte mellanskillnaden om de nya linserna skulle vara billigare, utan en sådan mellanskillnad sparas i så fall som en kredit i din profil hos oss, och kan utnyttjas vid framtida köp. Vad gäller byte av solglasögon, se nedan.

Ångerrätt och byte av solglasögon

Om du ångrar ditt köp av solglasögon och meddelar detta inom 14 dagar, i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59), eller önskar att byta solglasögonen du köpt från oss, vänligen kontrollera följande villkor för detta: solglasögonen måste vara i ursprungligt skick, inklusive alla tillbehör (rengöringsduk och fodral), de måste skickas i sin oöppnade och oskadda förpackning (med plasthölje, pappers- eller plastförpackning, etiketter på förpackning och andra märkningar) tillsammans med äkthetsintyget. För att få en full återbetalning vid utnyttjande av ångerrätten, måste även alla gåvor och bonusprodukter som köpts med bonuspoäng tillsammans med produkten returneras. Vid returnering av oönskade solglasögon, är kunden ansvarig för att försäkra att solglasögonen returneras/le­vereras på ett säkert sätt (genom att försäkra sig om att förpackningen är säker och kommer att förhindra att solglasögonen skadas under returneringen). Om vi kommer fram till att solglasögonen, fodralet eller accessoarer är skadade eller att någonting saknas i returneringen av ordern, har Lentiamo rätten att göra ett värdeminsknin­gsavdrag och endast göra en delåterbetalning eller ingen återbetalning alls beroende på omfattningen av skadan. Vad god, se till att skriva ordernumret på förpackningen som används för försändelsen och inte på förpackningen av solglasögonen.

Reklamation & garantier

Om din vara är skadad och redan öppnad och du vill ersätta den med en ny så kontakta oss på returer@lentiamo.se eller fyll i vårt interaktiva formulär för byten, reklamationer och returer som du hittar här: https://www.lentiamo.se/…mular/1.html. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer för reklamationer. Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts och innan produktens förfallodatum. Att anmäla fel i varan inom två månader anses alltid inom skälig tid. Uppge ordernummer för den produkt som reklamationen gäller. De första sex månaderna efter köpet måste vi som återförsäljare bevisa att felet inte varit ursprungligt, därefter är det du som konsument som måste bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel. Ett fel som uppkommit på grund av felaktig hantering, det vill säga en hantering som inte är i enlighet med föreskrifterna i bipacksedeln, godkänns inte. Du som konsument måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Du som konsument behöver inte ange vilka påföljder du vill göra direkt. Vid dröjsmål behöver du inte anmäla detta förrän varan har kommit fram. Det kan alltså dröja långt mer än två månader. I de flesta fall behöver du inte skicka tillbaka den skadade produkten till oss. Vad gäller reklamation av en enstaka lins räcker i de flesta fall en bild på den skadade linsen, en bild på förpackningen med LOT-numret samt ett giltigt linsrecept. Inte heller behöver du skicka tillbaka en tom linsbehållare om en lins skulle saknas i en förpackning, utan en bild på linsbehållaren och förpackningen med dess LOT-nummer är tillräckligt. Skulle vi behöva få produkter i retur vid en reklamation skickar vi en retursedel per mejl, som kan skrivas ut och användas för returen. Om vi behöver få skadade eller öppnade linser i retur, måste linserna skickas till oss i ett etui med linsvätska, eftersom det annars inte är möjligt att avgöra huruvida klagomålet är befogat, då en lins utan linsvätska kommer att torka ut och förstöras under leveransen. Linserna som returneras ska skickas tillsammans med förpackningen och orderbekräftelsen. Vi kan inte behandla dina klagomål om den uppackade linsen kommer till oss utan linsvätska. Klagomål godkänns inte vad gäller färgen på färgade kontaktlinser. Vad gäller fraktskador ska dessa anmälas inom skälig tid och så snart felet borde ha upptäckts, några andra krav ställer vi inte (och får vi inte ställa). Vi kan däremot be dig som konsument att anmäla fraktskadorna för att vi ska kunna göra en reklamation mot leverantören. Vid en reklamation måste du kunna bevisa att varan är köpt hos oss, men det är inte ett måste med ett kvitto eller en orderbekräftelse utan kan räcka med ett kontoutdrag. Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt. Skulle du som konsument ha extra kostnader i samband men reklamationen, som t.ex. bensinkostnader eller parkeringsavgifter, återbetalas även dessa mot kvitto. Du som konsument är dock skyldig att begränsa din skada. Avhjälpandet ska ske inom skälig tid. Både vi som återförsäljare och du som konsument har alltid rätt att laga eller omleverera en vara utan att behöva motivera detta. Vid fel av väsentlig betydelse kan du som konsument ha rätt att säga upp avtalet men småfel, såsom utebliven eller skadad bonusprodukt eller gåva, kan inte leda till att avtalet bryts. I det enskilda fallet kan man dock göra en avvägning om vad som anses mest lämpligt och orsakar minst olägenhet för dig som konsument och minst kostnad för oss som återförsäljare. Du som konsument kan vid en reklamation även kräva skadestånd oavsett om varan är omlevererad, lagad, nedsänkt i pris eller om köpet helt är hävt. Återigen måste du som konsument minska din skada och även eventuella skador på annat genom att inte använda den felaktiga varan. I det fall du som konsument inte är tillfreds med vår hantering i ett ärende kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). Kontaktuppgifter till Allmänna Reklamationsnämnden: ARN: www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

På solglasögon finns en garanti på 2 år, förutsatt att glasögonen hanterats i enlighet med bruksanvisning.

Adress för returer

Alla varor för returer på grund av utnyttjande av ångerrätten, ett byte eller en reklamation, ska skickas till:

Maternia s.r.o.
Tegeluddsvägen 76, 2 tr.
115 28 Stockholm
Sverige

Uppsägning av avtal från Lentiamos sida

Uppsägning av avtal från vår sida. Utöver juridiska orsaker, förbehåller vi oss även rätten att säga upp ett avtal, (i) i de fall det överenskomna priset inte betalats till fullo och i tid, (ii) i de fall där information gällande den erbjudna produkten inte publicerats, inklusive information om pris, tillgänglighet, specialerbjudanden eller rabatter, alternativt att denna information varit missvisande på grund av ett tekniskt fel från vår sida, (iii) i de fall där oförutsedda orsaker inträffat på grund av en tredje part eller på grund av force majeure och produkterna inte kunnat levererats. I fall där kontraktet blir ogiltigt på grund av att ett fel uppstått, tillkännager båda parter att de avgörande faktorerna vi tar hänsyn till är identifiering, kännetecken och tillgänglighet av produkterna, identifiering av köparen, priset som har betalats samt möjligheterna att använda en potentiell rabatt eller annan typ av erbjudande, betalningsmetod och leveransmetod.

Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för eventuella skrivfel eller misstag som du har gjort när du gör din beställning. Varorna förblir säljarens egendom till dess att varorna och tillhörande avgifter har betalats i sin helhet av köparen. När du är klar med beställningen godkänner och accepterar du att du är den person som är ansvarig för beställningen, och godkänner att betala alla avgifter via webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att efter eget beslut debitera ditt kreditkort om vi har skickat dig en order, och fakturan inte har betalats inom en rimlig tid. Vi har rätten att korrigera och ändra dessa villkor när vi tycker att det behövs.

När de förväntade leveranstiderna inte hålls eller vid andra dylika omständigheter som försenar utförandet från det att köpet gjorts tills det att du mottagit dina varor, kommer vi inte att hållas ansvariga (vilket kan vara okontrollerbara omständigheter eller andra fel) för det som nämnts här. Vi kommer dock att sträva efter att åtgärda sådana händelser efter bästa förmåga, samt informera utifall datum för när en beställning kan skickas förändras och om vi av någon anledning inte kan skicka beställningar en specifik dag. Skulle företaget som levererar våra försändelser meddela oss om förseningar av leveranser, kommer vi sträva efter att informera våra kunder om detta.

Leveransen av produkterna kommer att dikteras efter dina önskemål och om några tillhörande avgifter ska betalas för leveransen kommer du att bekräfta och acceptera dessa. Ansvaret för de beställda produkterna överförs från säljaren till köparen omedelbart när paketet har överlämnats till köparen. Om ett leveransdatum inte anges kommer vi att försöka skicka beställningar inom 21 arbetsdagar. Eventuella konflikter riktade till Maternia s. r. o. kommer regleras enligt gällande lag. Vi vidtar försiktighetsåtgärder för att skydda personlig information som du har lämnat på denna webbplats. Vi kommer inte att ta något ansvar för obehörig stöld eller data som har använts till din förlust.

Elektronisk kommunikation

När du besöker sidan eller skickar mejl till oss kommunicerar vi elektroniskt. Du samstämmer med att ta emot information från oss elektroniskt. Vi kommunicerar genom mejl eller med meddelanden på vår hemsida. Du samstämmer med att alla överensstämmelser, meddelanden och annan kommunikation vi sänder elektroniskt till dig är förenlig med lagliga krav på sådan kommunikation.

Cookies

Vi, såväl som vissa tredje parter som tillhandahåller innehåll, reklam eller andra funktioner på vår Webbplats och/eller Tjänster (så som de definieras i våra Regler & Villkor), kan använda olika tekniker för att samla in och lagra information när du besöker vår Webbplats, vilket kan inkludera cookies, webb-beacons och andra tekniker.

Cookies är små filer som lagras på din enhet för att hjälpa till att samla information om dina aktiviteter. Cookies gör det möjligt för oss att lagra dina inställningar, komma ihåg din inloggning, tillhandahålla anpassat innehåll och marknadskommu­nikation, förstå vilken del(ar) av vår Webbplats och Tjänster som är den mest populära och analysera Webbplatsens funktioner. Du kan ställa in din webbläsare för att acceptera alla cookies, neka alla cookies, eller indikera när en cookie skickas. Vi vill uppmärksamma dig på det faktum att Webbplatsen är designad för att du ska kunna arbeta med cookies och därför kan vissa av Webbplatsens funktioner eller Tjänster kanske inte fungerar korrekt utan cookies.

För att läsa mer om vilka cookies vi använder och hur du kan inaktivera dem, läs mer om hur vi hanterar personuppgifter genom användningen av cookies.

Webb-beacons (eller “pixlar”) är tekniker som överför information från din enhet till en server. Webb-beacons kan finnas inbäddat in i online-innehåll och e-post och kan göra det möjligt för en server att läsa vissa typer av information från din enhet. Webb-beacons gör det möjligt att när du visade vissa innehåll eller en viss e-postmeddelande och IP-adressen för din enhet. Vi och vissa tredje parter använder webb-beacons för olika ändamål, inklusive analys av hur du använder våra Tjänster och för att tillhandahålla innehåll som är anpassat för dina preferenser (tillsammans med cookies).

Genom att besöka vår Webbplats och/eller genom att använda våra Tjänster, ger du ditt samtycke till användning och lagring av cookies, webb-beacons och annan information om din enhet. Du ger också ditt godkännande till vår tillgång och åtkomst till ovannämnda enheter såsom cookies, webbfyrar och annan information på din enhet.

Tack för att du besöker Lentiamo.se

COPYRIGHT NOTICE. Copyright © 2015 Maternia s.r.o., Alla rättigheter är reserverade.

Missa inte nyheterna från världen av glada linser!